Een krachtige visie in je organisatie
met een helder en duidelijk plan de toekomst in Afspraak makenOrganisatie & strategie
Redenen om opnieuw naar je strategische waarden te kijken
In alle organisaties, of het nu commercieel, zorgverlenend, non-profit, onderwijs of overheid is, werken “slechts” mensen.
Het maakt een enorm verschil of werkzaamheden met iedereen in de organisatie eensgezind en met hetzelfde doel voor ogen gedaan worden of dat iedereen zijn eigen invulling geeft aan de kernwaarden.
✔ Medewerkers werken wel hard maar er lijkt weinig eenheid in het bedrijf te zitten.Het lijkt of iedereen de doelen anders interpreteert en zelf invult. Je wilt opnieuw onderzoeken waar je als organisatie voor staat, je waarden en je unieke positionering. Je wilt een betere onderlinge samenhang. Het moet voor iedereen duidelijk worden waar jullie voor staan zodat je echt samen werkt aan een helder doel.
✔ Er is in de loop der jaren wildgroei ontstaan in je activiteiten, je wilt opnieuw bepalen wat nog past en betere keuzes maken voor je organisatie. Door de jaren heen zijn er steeds nieuwe activiteiten die interessant waren bijgekomen. De vraag is of dit allemaal nog echte waarde toevoegt voor de toekomst.
✔ Je wilt in de toekomst nog scherper het verschil maken met je organisatie. Je voelt dat je nog een stap kunt maken in het verbinden van je innerlijke waarden met de kernwaarden van je organisatie. En zelfs in een groter verband voor een betere maatschappij?
✔ Je hebt het gevoel dat je als leider van je organisatie wel veel tijd werkt in je bedrijf maar te weinig áán je bedrijf? In enkele gesprekken komen we tot de kern van je bedrijf en zet je je visie voor de toekomst helder, duidelijk en krachtig neer.
Als iets hierboven op jou van toepassing is dan kan ik je uitstekend van dienst zijn.
Bij strategie coaching help ik je om scherpere keuzes te maken in je organisatie. Je wordt je bewuster van waar jullie écht voor staan, hoe jullie de werkzaamheden aanpakken en wat de effecten ervan op je klanten zijn.
We onderzoeken samen wat in je organisatie belangrijk is, welke gedeelde waarden jullie hebben, hoe je gezien wilt worden. We zorgen er voor dat alle medewerkers zich hierin herkennen. Zo wordt iedereen werkelijk betrokken bij de organisatie. Het uiteindelijke doel is dat je verder groeit in de authenticiteit van je organisatie, waardoor jij en je organisatie beter gaan presteren.
Binnen strategie coaching ligt de focus op wie je bent als organisatie, waar je voor staat, wat het DNA van je organisatie is en hoe je dat in de hele organisatie laat doorwerken. Er ontstaat een sterkere focus en verbinding met de diepere betekenis van je organisatie, voor jou, je medewerkers en de maatschappij als geheel.
In strategie coaching kijken we samen naar 4 aspecten:
Analyse (WHERE)
Waar staan we nu? Waarom doen we wat we doen? Wat is de betekenis van mijn organisatie op dit moment in bredere context? Hoe kan ik dit beter in overeenstemming brengen met onze kernwaarden?
Ontdek hier alles over de 4 aspecten.
Bewustzijn (WHY)
Wie zijn we, wat willen we waarmaken, wat willen we uitstralen? Wat zijn onze doelen en waarden? Wat is ons DNA?
Kiezen (WHAT)
Wat blijven we doen? Wat werkt niet ( meer ) voor ons en kunnen we beter afstoten? Waar ligt de focus op?
Implementeren (WHO / WHEN)
Doelen stellen, strategie bepalen, acties kiezen, bepalen wie verantwoordelijk wordt voor de uitvoering en tijdsplanning.
Vanuit mijn achtergrond en expertise in psychologie en ondernemen, begeleid ik je hierin intensiever dan je gewend bent.
Duidelijke toekomst visie
Je organisatie staat op een authentieke manier in de markt, vanuit een krachtig uniek bewustzijn. Je organisatie heeft sterke eigen kernwaarden, waardoor alle medewerkers makkelijker verbinden met waar je organisatie voor staat.
Heldere doelen voor meer focus en rust
Je hebt helder voor ogen waar je naar toe wilt en wat daar voor nodig is. Je weet beter wat je als organisatie wilt doen en medewerkers weten beter waar ze aan toe zijn. Dit zorgt voor meer rust en focus.
Betere resultaten voor iedereen
Je organisatie heeft duidelijke doelen waarmee je medewerkers inspireert en motiveert. Iedereen werkt met meer plezier. Je team is sterk verbonden met je doelen, waardoor de hele organisatie beter presteert en ook je klanten het verschil merken.
Wat klanten ervaren
‘’HSB ondergaat – op moment van schrijven – een transitie van een klein- naar professioneel middelgroot bedrijf. Om dit proces goed in gang te zetten wensten wij eerst onze missie, visie en strategie nieuw leven in te blazen. Om dit handen en voeten te geven zijn we in contact gekomen met Adriaan. Hij heeft ons gecoached bij het opnieuw opmaken van onze bedrijfsstrategie en het opstellen van een positionering inclusief het uitwerken van onze kernwaarden. Adriaan heeft ons op een prettige manier uitgedaagd om goed na te denken over de toekomst én om dit op een overzichtelijke manier vast te leggen. Bedankt!’’
” Ondernemen is topsport. Vorig jaar leerden wij Adriaan kennen en hij heeft ons enorm geholpen om onze visie en strategie aan te scherpen en te implementeren. Onze kernwaarden en interne positionering zijn een krachtig instrument binnen onze organisatie om alle medewerkers een helder houvast te geven in wie wij zijn, waar we voor staan en hoe wij werken met onze klanten. We hebben open gesprekken die ons verder helpen klanten en medewerkers centraal te stellen. Adriaan is daarin een goede sparringpartner en coach voor ons.